It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
The site wrote that Pastorelli was faster than CA and Albers and his managment made angry calls to journalists who "dared" write that, according to them it was'nt true, but they did'nt say the times both drivers did according to them.Afgelopen week testten Christijan Albers en Nicky Pastorelli met Minardi op Misano. Terwijl het merendeel van de Formule 1-teams op Barcelona aan het werk is, waar ondanks de problemen met uit het asfalt lopende olie uiteindelijk toch nog gereden kon worden, koos Minardi ervoor om zonder concurrentie op Misano te rijden, wat vanuit de thuisbasis in Faenza ook wat dichterbij is. Het weer speelde echter niet mee, gestage regenval speelde het team deels parten.
Ik kreeg het verzoek om voor deze site een verslagje te maken van het eerste optreden van Nicky Pastorelli met een Formule 1-auto. Nou is het niet rendabel om daarvoor helemaal naar Misano af te reizen, en bovendien ben ik deze week met de wereldbeker skiën onderweg in Kitzbühel. Waar overigens door het weer ook niet echt veel geskied wordt, maar dat terzijde. Om voor genoemd verslag wat informatie te krijgen, belde ik dus met Pastorelli, die vol enthousiasme in geuren en kleuren vertelde over zijn ervaring. Tevens meldde hij, dat hij bij de test sneller was geweest dan Albers.
Dat kon ik niet controleren, want Minardi gaf een persbericht uit zonder rondetijden en ook uit andere bronnen waren geen rondetijden te ontlenen. Dat is wel vaker het geval als een team ergens alleen test. Zijn er meerdere teams op een circuit, dan zijn er ook vergelijkende tijden. Enfin, Pastorelli meldde dus dat hij sneller was, en ik had geen reden om daaraan te twijfelen. Dus heb ik het zo in het artikel gezet, als uitspraak van de rijder zelf, die daarvoor dus ook zelf verantwoordelijk is.
Niet lang daarna belde Christijan Albers. Nou gebeurt dat wel vaker, maar ditmaal was het gesprek minder plezierig dan anders. Albers was boos. Boos over de berichten die in Nederland de ronde deden, dat Pastorelli sneller zou zijn geweest. Volgens Albers was dat namelijk niet zo. “Goed”, zei ik. “Als jij sneller was dan Pastorelli, dan wil ik dat ook wel schrijven, maar dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Daar heeft niemand iets aan. Het beste is dus om een lijstje met tijden te hebben.” Daar bleef het vervolgens bij. Tenminste, wat mij betreft. Later hoorde ik dat ook andere journalisten die iets van soortgelijke strekking hadden geschreven, zijn gebeld door het managementbureau van Albers.
Ik vind dat een vreemde gang van zaken. Autosportjournalisten zijn met z’n allen bezig om de prestaties van coureurs, en met name Nederlandse, zo goed mogelijk voor het voetlicht te brengen. Als we ergens niet zelf aanwezig zijn, gaan we af op de informatie die we hebben. Als iemand dan iets beweert, dat ik niet kan controleren, schrijf ik dat als citaat van de desbetreffende persoon, zodat die daarvoor uiteindelijk zelf verantwoordelijk is. Komt er iemand met andere informatie, dan zal ik die net zo behandelen. Zomaar roepen dat je het met een bericht niet eens bent, is echter voor niemand zinvol. Dan zul je toch echt met wat meer feiten op de proppen moeten komen.
Nog geheel afgezien van het feit, dat er van deze test in feite niets afhing. Pastorelli mocht een keer Formule 1 testen omdat hij kampioen is geworden in de Superfund-Euro-3000, Albers moest zijn rondjes maken om zijn superlicentie veilig te stellen. Albers heeft immers al een contract en heeft wat dat betreft voorlopig niets te vrezen van Pastorelli, die zijn aandacht vooral op de Champ Cars richt. Albers en zijn begeleiders zullen eraan moeten wennen, dat er in de Formule 1 een heleboel geschreven wordt, waar ze het zelf niet altijd mee eens zijn. En dan kun je wel al die journalisten gaan bellen, maar daarmee doe je je naam ook geen goed. Gewoon de waarheid vertellen en voor de rest de prestaties op de baan laten spreken, dat is het beste advies dat ik kan geven. Welgemeend, en in alle vriendschappelijkheid. Aan al dat gezeur over en weer heeft niemand iets.
René de Boer
Redacteur AUTOSPORT.NL
Comments
I read the article as well. But decided it'd be wisest not to post about it at all. I'm going to give this guy a chance this season, and I think we'll know how good or how bad the guy is in half a year.
Let's just call it a rumor for now....
His PR people had every right to bitch and moan - thats what they are paid to do... :P
The team didn't publish any results. So why does a website just write
down what one of the 2 said without checking anything else.
And it's not like they didn't know the team didn't publish the results.
All that website wanted was to just get some publicity over the back of Albers
and this has nothing to do with the fact that I'm a fan of Jos, but you will find for yourself out during the season.
he has been offered the Mianrdi seat but he wants to drive something competetive.
"I've had long telephone conversations with Paul Stoddart, he's a friend, but he also wanted me to drive for Minardi again. If I had done that it would hadve been an interesting duel with Christian."
[Edited on 23/1/2005 by vuurmuur]
I know, I'm just reacting to P1
Looks like Trust's gone. Steve, I'm with Junior on this one. He'll get a full-size plasme Philips screen and watch it from the coach
I only wish Albers (and his PR) were a bit cooler about this kind of stories. He can be proud of his contract with Minardi and has to let his driving during next year races do make the talking.
Relax Christijan, there is nothing to prove at the moment.
this SOMETHING is a fact.
:spank: :spank: :spank:
Please go grab a dictionary and look up the meaning of fact (or feit in dutch)
Am sure it doesn't mention that a fact is something that is printed in one magazine
as a quote of someone.
But still a quote in a magazine isn't a fact. It's a quote